אבן משחזת ולא חרב מושחזת

-

אבן משחזת ולא חרב מושחזתבילדותי הייתה תמיד במגירה במטבח מין אבן כזו אפורה.

ללא שום ייחוד או יופי.

ואחת לכמה זמן, אבא שלי היה מוציא את האבן הזו ומעביר עליה את אחד הסכינים.

“אני משחיז אותו” הוא אמר לי.

“הופך את הסכין לחד שוב”.

עד היום אני זוכר את הצליל המאד ברור של סכין עוברת על אבן משחזת.

את התנועה המונוטונית.

את הריכוז במבט של אבא שלי.

שנים רבות קודם אמר אברהם לינקולן (או לפחות כך מיוחס לו) – “לו היו לי 8 שעות לחטוב עץ, הייתי מקדיש 6 מהן להשחזת הגרזן”.

להשחזת כלי העבודה יש השפעה דרמטית על הזמן שלוקח לנו לבצע פעולה.

כאשר יש לנו את הכלי הדרוש והוא מתפקד באופן מושחז, אנחנו מדויקים, לא מבזבזים אנרגיה ולא צריכים לשוב ולתקן עבודה לא מוצלחת.

אלא שזה לא רק הזמן והאנרגיה שמושפעים מטיב הכלים שיש ברשותנו.

אקורד הסיום של משבר הקורונה טרם נכתב.

אבל מתוך מאות בעלי העסקים שאני פוגש, אפשר לומר באופן מאד גורף – מי שיש לו את הכלים להתמודד עם המצב, נמצא בשלווה גבוהה יותר ומצליח לנהל את העסק באופן משגשג למרות המצב.

כלומר, לידיעה שיש לנו את הכלים הדרושים, יש השפעה גדולה מאד על החוסן המנטלי שלנו.

למה? כי הידיעה שיש לנו את הכלים הדרושים מעלה מאד את הביטחון העצמי שלנו ביכולת לספק את העבודה ולבצע את המשימות הדרושות.

יש לנו את השלווה שבידיעה – אני מסוגל להתמודד.

בעלי עסקים שהחזיקו בידע ובכלים הדרושים כדי לקדם את העסק שלהם, היו חשופים פחות לחרדות.

ולמרות הקושי וחוסר הוודאות שבמשבר, הם הצליחו ומצליחים לנהל את העסק באופן אפקטיבי: הם ניהלו סיסטמה שאיפשרה להם להתמודד עם השינויים הגדולים ביומיום.

הם התאימו מהר יותר את השירותים שלהם לצרכי הלקוחות.

הם שיווקו מדויק את השירותים החדשים.

הם ניהלו שיחות מכירה טוב יותר עם אחוזי המרה גבוהים.

בעלי עסקים רבים חולמים על מישהו “שרק יעשה עבורם את העבודה”.

אותו אדם שייקח מהם את הדברים שהם לא יודעים או לא עושים מספיק טוב, וכמובן, לא אוהבים לעשות.

גם אם אפשר להבין את הרצון שלהם להתעסק רק במה שהם טובים, המשמעות היא שהיכולת שלהם להתאים את העסק לשינויים ומשברים נמוכה מאד.

ולכן, כל שינוי עלול להכניס אותם לחרדה ולתפקוד נמוך יותר.

וביננו, בעולם של היום – צריך משבר כדי שיהיה שינוי?העולם שלנו משתנה כל יום.

גם הלקוחות.

בעלי עסקים שאין להם את הכלים, והחוסן המנטלי שלהם נמוך, פועלים בקצב נמוך.

הזמן שלוקח להם להתאים את עצמם לשינויים ומשברים יכול למעשה, להוציא אותם מהמשחק ולהפוך אותם ואת העסק שלהם ללא רלוונטיים.

אנחנו רואים זאת גם בעולם החינוך.

קצב השינויים בעולם התעסוקה הוא כל כך גדול, שאין לנו באמת מושג במה יעבדו הילדים של היום, וזה רק בעוד 15 או 20 שנה.

והדרך הטובה ביותר להכין אותם, היא להקנות להם כלים בידע, בהסתגלות ובחוסן מנטלי – כדי שיוכלו להתאים את עצמם לשינויים.

כך גם בעסקים.

זה מאד מפתה לבקש שמישהו אחר יעשה את העבודה עבורנו.

ואתם יודעים מה? לעיתים זה גם נכון.

השאלה היא מאיזה מקום מגיעה האצלת הסמכות הזו.

האם ממקום של פחד, חוסר שליטה בתחום או ניהול לקוי של הזמן?האם אני מבקש שאחרים יעשו את השיווק של העסק שלי כי אני לא מבין בשיווק ומתקשה להביע את עצמי?האם אני שוקל לשכור שירותי מכירות בעסק, כי אני לא מצליח למכור?אם אלו הסיבות, אז אני לא באמת מנהל את העסק שלי.

תזכרו – המוכר הטוב ביותר של העסק זה בעל העסק עצמו.

רק אחרי שבעל העסק מוכר מצוין את השירותים שלו ויש לו הרבה לקוחות, רק אז אפשר לדבר על כתיבת תסריטי שיחה עבור איש מכירות.

ובאופן דומה, עסק ללא מנהל זה עסק מתגלגל.

ולדברים מתגלגלים יש נטייה להגיע למקומות נמוכים.

אז אם יש לכם דילמה – האם להשקיע בלרכוש חרב מושחזת, כלומר לשלם למישהו שיעשה עבורכם את העבודה, או לרכוש אבן משחזת, כלומר לרכוש את הכלים או לשלם למישהו שיהפוך אתכם לחרב הכי מושחזת – השקעה בעצמכם והשחזת היכולות היא תמיד ההשקעה המועדפת.

בטח לטווח ארוך.

תהיו סמוראים – תשחיזו את היכולות שלכם, בכל תחום.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

אשליית ההתפתחות האישית - 2 פעולות שבלעדיהן אין התפתחות, רק אשליות | השראה
3 צעדי חובה לשיפור השיווק - איך הופכים שיווק מעיק ליעיל
הפכתי פרזיט וזה הגדיל לי את ההכנסות ואת הזמן הפנוי
מה החופשה שלכם אומרת על העסק והחיים שלכם? מה אפשר ללמוד מהשינויים שאתם עושים כשאתם יוצאים לחופשה? לייב עוצמתי בקהילת הסמוראים
הבדל קריטי בין אנשים שעושים כסף לבין אנשים שעושים הרבה מאד כסף - להבין ולהטמיע מהרגע הראשון
משפט שאנשי מכירות לא אומרים ומפספסים עסקאות ו-6 עקרונות זהב למכירות