איזה בלוקים ביומן אתם חייבים שיהיו לכם?אתם עמוסים במשימות ואינספור פגישות.
איך דואגים שבתוך כל הכאוס הזה, אתם מגיעים לפעולות חשובות בעסק ולא מפספסים? הנה כמה בלוקים ביומן שאתם ממש רוצים שיהיו לכם.
ניהול עסק זו אומנות.
אומנות ניהול משימות וזמן.
דרך מצוינת להקל על הניהול הזה הוא להציב עוגנים ביומן – חלונות זמן שברור לכם מראש מה אתם עושים שם.
העוגנים האלו נועדו לוודא שבתוך כל המשימות והבלת"מים, אתם לא שוכחים או מוותרים על ניהול מושחז של העסק.
אני מחלק את העוגנים ביומן לעוגנים טקטיים ואסטרטגיים.
נתחיל עם הטקטיים:עוגן טקטי ראשון: יצירה של תוכן.
דאגו לשים ביומן זמן איכות שבו אתם יכולים להתמקם במקום שקט, ללא הפרעות, כך שתוכלו לייצר את התוכן הכי איכותי.
אני ממליץ – פעם בשבוע.
כדי שכמות התוכן שאתם צריכים לייצר תהיה סבירה.
חשוב – אל תחכו לרגע האחרון.
כלומר, אל תכתבו היום את התוכן של היום.
כי מה לעשות – החיים קורים לנו – יש לפעמים בלת"מים.
ואם לא הספקתם לייצר את התוכן, אז אתם בלי תוכן, או שתוציאו תוכן חלש ופזיז.
דאגו לייצר תוכן שבוע ואפילו שבועיים קדימה.
כלומר, התוכן שאתם מייצרים היום מתוכנן לצאת רק עוד שבועיים.
העוגן הטקטי השני: הפצה של תוכן.
בעוגן הראשון ביומן דאגנו שיהיה לכם תוכן איכותי שהקהל שלכם רוצה לצרוך.
עכשיו אנחנו שמים ביומן זמן עבור הפצה של התוכן.
העוגן הזה יעזור לכם להוציא תוכן באופן שיטתי ועקבי מבלי לפספס.
חשוב לדעת שהאלגוריתמים של המדיה הדיגיטלית מאד אוהבים עקביות.
ואם אתם אופן שיטתי ולאורך זמן מוציאים תכנים איכותיים, האלגוריתמים מזהים זאת ולאורך זמן מקדמים את התכנים שלכם.
העוגן הטקטי השלישי: בחינת הנכסים הדיגיטליים.
פעם בשבוע אני יושב על כל הנכסים הדיגיטליים שלי, כלומר כל הפלטפורמות בהן אני מפיץ תוכן ובוחן בכמה גדלתי בכל פלטפורמה והאם אני בדרך ליעדים שלי בכל אחת.
זו הדרך לדעת אם המותג שלכם גדל ואם אתם מגיעים לעוד לקוחות שזקוקים לכם.
אם אתם רוצים את הקובץ בו אני מנהל את התכנים שלי, כדי להתניע את הניהול שלכם, תכתבו לי ואשלח לכם.
העוגן הטקטי הרביעי: פגישה חודשית עם עצמכם על ניהול התזרים של העסק.
הסיבה הטכנית שבגללה עסקים נסגרים היא תזרים מזומנים.
פשוט לא נשאר כסף בקופה.
החשבון והכיס מתרוקנים, הבנק לא מוכן לעזור כי כבר לקחתם הלוואות, ומכאן הדרך לסגירת העסק דיי סלולה.
לכן, פעם בחודש שבו על התזרים של העסק שלכם.
תבחנו את כל ההתחייבויות כלפיכם, תפקידו את כל הצ'קים שנתנו לכם, תנפיקו חשבוניות, תבחנו את כל ההתחייבויות שלכם – הן כעסק והן כאנשים פרטיים ובעלי משפחות.
זאת הדרך שלי לדעת כמה התחייבויות אני יכול להוסיף על עצמי בזמן הקרוב – איזה עוד השקעות אני יכול לעשות.
בין אם בסמוראי בעסקים ובין אם בהשקעות אחרות שאני מבצע.
העוגנים הטקטיים שדיברנו עליהם, הם חלק מניהול סיסטמתי מושחז של העסק.
ועכשיו לעוגנים האסטרטגיים:העוגן האסטרטגי הראשון: פגישה שבועית עם הקמפיינר.
קמפיינים הם עניין מאד אסטרטגי.
הם קשורים באופן הכי ישיר ליעדים שיש לעסק.
ולכן, מעקב וניהול מושחז שלהם זה כלי סופר חשוב כדי להגיע ליעדים הכי מהר שאפשר.
בפגישה הזו אתם עוברים עם הקמפיינר על הקמפיינים שלכם שרצים ועל התוצאות שלהם ביחס ליעד, ואז לוקחים החלטות – איך לשפר.
העוגן האסטרטגי השני: פגישה חודשית עם רואה החשבון.
גם רואה החשבון שלי הוא שותף אסטרטגי ביותר להצלחה של סמוראי בעסקים.
מעבר לשירותים הברורים של רואה החשבון – הגשת דוחות לרשויות ולדאוג שאני לא טועה או חס וחלילה עובר על החוק, אני מצפה מרואה החשבון שלי לעשות הכל כדי לשפר את הרווחיות של העסק ולנצל את הבקיאות שלו בחוקים כדי להנחות אותי ואת העסקים שלי לפעול בדרך הכי רווחית.
בפגישה הזו אני משתף אותו בכל היעדים, המדדים, התוצאות והדרך שאני עושה.
השקיפות הזו עוזרת לו לייעץ לי הכי מדויק.
העוגן האסטרטגי השלישי: פגישה אישית סופר חשובה שלכם עם עצמכם.
זו הפגישה שבה אתם שואלים את עצמכם את השאלות הכי קשות: האם אתם בדרך ליעדים? האם אתם עושים את המקסימום כדי להגיע ליעדים? האם הפעולות שעשיתם בחודש האחרון הניבו תוצאות? ומה עוד אפשר לעשות? בזמן החשוב הזה אתם בונים תוכניות פעולה בתחומים שונים של העסק וקובעים היכן אתם הולכים להשקיע אנרגיה.
העוגן האסטרטגי הרביעי: פגישה שבועית עם כל אחד מעובדי החברה.
העובדים הם הנכס שלכם.
שבו איתם.
וודאו שהם מבינים את היעדים של עצמם ושל העסק.
דאגו לחבר אותם לאסטרטגיה של העסק ושיש להם את הכלים והמשאבים לבצע את התפקיד שלהם.
דאגו לקבל מהם משוב אמיתי – הם מחזיקים לכם את העסק.
העוגן האסטרטגי החמישי: פגישה עם הדירקטוריון של סמוראי בעסקים.
להיות בעלים של עסק זה הרבה פעמים להיות לבד עם החלטות גדולות ואסטרטגיות לעסק.
אם תתבוננו על כל האנשים המצליחים תגלו שלכולם יש יועצים שעוזרים להם לקחת את ההחלטות הכי מדויקות.
כי לא משנה כמה אתם סמוראים, אתם עדיין אנושיים.
ובני אנוש עושים טעויות ולפעמים גם לוקחים החלטות רגשיות במקום רציונליות ולא תמיד הם רואים את כל התמונה.
דירטוריון תפקידו לעזור לכם לנווט את העסק ולא פעם, גם לתת לכם בראש כשאתם עושים שטויות.
אני פוגש את הדירקטוריון של סמוראי בעסקים פעם בחודש, אחרי הפגישה הקודמת שלי עם עצמי, כדי להגיע מוכן עם מספרים ברורים.
לסיכום, כדי שהעסק שלכם יגיע ליעדים שהצבתם, שימו את העוגנים שדיברנו עליהם ביומן ודאגו לוודא שאתם לא מפספסים אותם.
סרטונים שבעלי עסקים אהבו:מועדון 5 הדקות – להפוך סופר אפקטיבי בחמש דקות 11 עקרונות לניהול הכסף בעסק איך בונים שיתופי פעולה אסטרטגיים? רוצים לבנות את העסק בתוך סביבה מנצחת עם קבלות?מוזמנים להתייעץ איתי ונבחן התאמה שלכם לסמוראי בעסקים.