החלטות קצרות שהורגות לכם את העסקהיי סמוראיות וסמוראים, אני רוצה לדבר איתכם על החלטות שהורגות לכם את העסק.
וספציפית אני רוצה לדבר אתכם על:החלטות קצרות טווחיש לנו נטייה לבצע החלטות מאד קצרות טווח.
זה מתחיל כבר כשאנחנו – לאכול את הממתק עכשיו ולא לשמור לאחר כך, ללבוש את הבגד החדש מיד ולא באירוע הקרוב וכו'.
וזה נכון לא רק לילדים.
גם בעלי עסקים פועלים ככה.
הנה כמה דוגמאות של החלטות קצרות טווח שפוגעות לאנשים בעסק:דוגמה 1: גיוס אנשים לא מתאימיםבעל עסק שזקוק לעזרה בעסק.
הוא דחה את ההחלטה הרבה מדי זמן ועכשיו זה ממש לוחץ עליו.
אז מה הוא עושה? הוא מגייס את מה שנמצא הכי קרוב – בן או בת זוג, חבר, לקוח לשעבר.
מה היתרונות? זה אדם קרוב, יש מערכת יחסים ואמון, סביר מאד שאותו אדם רוצה מאד בהצלחת העסק.
אבל מה לגבי החסרונות?החיסרון הגדול ביותר – חוסר מקצועיות או חוסר התאמה לתפקיד.
האם בן או בת הזוג באמת יכולים לעשות שיווק או מכירות? הרי שיווק ומכירות זה החמצן של העסק.
אז אמנם בני הזוג הכי רוצים שתצליחו, אבל האם הם באמת יודעים, פנויים ומקצועיים כדי לשווק לכם את העסק?הכנתי לכם סרטון על מתי לגייס את העובד הבא בעסק, כדי שתתכוננו בזמן -> https://youtu.
be/hMAol4FhJdsדוגמה 2: בחירת קהל לא מתאים לעסקבחירת קהל היעד של העסק זו אחת הפעולות הכי אסטרטגיות שאנחנו עושים.
היא משפיעה על כל תחום בעסק – אופי השירותים, התמחור, השיווק…הסתכלות ארוכת טווח תיקח בחשבון את היעדים של העסק, את צורכי הקהל שבעל העסק יכול לספק ושעבור פתרון שלהם הקהל ישלם הרבה, גודל הקהל ועוד.
בהסתכלות קצרת טווח, בעל העסק יבחר קהל שברגעים אלו הכי קל לו להגיע אליהם או שיש לו ברשימת התפוצהפייסבוק הרבה מהקהל הזה.
ועל בסיס הקהל הזה הוא יבנה את כל העסק שלו.
לדוגמה, מאמנת אישית שמכירה הרבה בעלי עסקים ולכן פונה אל בעלי עסקים, במקום אל נשים בטווח גילאים הקרוב אליה ושמתמודדות עם סיפור דומה למה שהיא עצמה התמודדה.
נכון שכבר בהתחלה יהיו לה הרבה אנשים לפנות אליהם אבל השירותים שהיא מציעה הם לא השירות שהם זקוקים לה ומצד שני, היא פחות מקצועית בתחומים להם זקוקים בעלי העסקים.
בהסתכלות ארוכת טווח היא תבין מי הקהל הכי מדויק לעבוד איתו, תבנה שירות מצוין עבורו, תבין היכן הקהל הזה מסתובב (פיזית וברשת) ותבנה תוכנית שיווקית כדי להגיע אליו.
מוזמנים לצפות בסרטון שהכנתי על בחירת קהל היעד ->https://www.
ofermekmal.
co.
il/single-post/sharpaudienceדוגמה 3: בחירת ייעוץ זול (וחלקי) במקום ייעוץ מתאיםיעוץ נכון יכול להביא אתכם ליעדים שלכם במהירות ובהצלחה גבוהה יותר מאשר לבד.
לדוגמה, זוג שמתקשה כלכלית ורוצה לנהל נכון יותר את כלכלת הבית כדי לחסוך או לצאת מהמינוס.
החלטה ארוכת טווח תהיה לחפש יועץ כלכלי עם שם מצוין והצלחות רבות ולעשות איתו תהליך עוצמתי ומקיף על כל תחום הכסף בבית.
נכון, סביר שזה יעלה סכום מכובד.
אבל במבט רחוק טווח, זה יחזיר את עצמו פי כמה וכמה.
החלטה קצרת טווח, המבוססת על פחד, תהיה ללכת על פורמט חלקי וזול, כמו קורס דיגיטלי עם מענה בוואטסאפ (סיפור אמיתי).
כמובן שכאן המחיר יהיה זול יותר וילחיץ הרבה פחות.
אבל מה עם התוצאות? האם אפשר דרך קורס דיגיטלי ליצור שינוי משמעותי? האם קבוצת וואטסאפ היא הדרך לבחון את המקרה הפרטי והמאתגר של הזוג? מחקר שנעשה בארה"ב גילה שסטטיסטית, 85% מהקורסים הדיגיטליים שנרכשו בכסף (כלומר לא בחינם) כלל לא נפתחו.
כלומר הזוג שלנו גם הוציא את הכסף וגם סביר שכלל לא ישתמש ולכן לא יגיע לתוצאות.
החלטות דומות אני רואה בתחום המשקל, הפסקת עישון, ייעוץ עסקי – כל המקומות שאנשים מתקשים להשיג תוצאות איכותיות, אבל בוחרים בפתרונות זולים שלא מביאים אותם רחוק מספיק.
דוגמה 4: מודל עסקי קל עם תקרת זכוכית נמוכהמודל עסקי זו הדרך שלכם להגיע ליעדים העסקיים שהצבתם.
אחת הטעויות היא בחירת מודל עסקי שלעולם לא יביא אתכם ליעד, אבל הוא מודל נוח (לפחות בשלב המיידי).
לדוגמה, מטפל שיאצו שרוצה 50,000 שח הכנסות בחודש.
עד כה, יעד מכובד.
אלא שהוא עובד בגישה של טיפולים אישיים.
נניח שהוא לוקח 400 שח לטיפול (וברור לכם שטיפול שיאצו לא עולה 400 שח, כן?).
כמה טיפולים הוא צריך? 125 בחודש.
שזה בערך 6 ביום.
מה עם שיווק? מה עם מכירות? מה עם חיים אישיים? זה מודל עסקי שבחיים לא יביא אותו ליעד.
אבל זה יחסית קל – למכור טיפולים אישיים.
הסתכלות ארוכת טווח תשלב בין טיפולים אישיים לבין פתיחת קליניקה בה יעבדו מטפלים נוספים תחת המותג שלו (רק דוגמה אחת מני מודלים רבים אפשריים).
הכנתי לכם סרטון מושחז על בניית המודל העסקי -> https://www.
ofermekmal.
co.
il/single-post/sharpbusinessmodelהמסקנה?אנחנו לא מתוכנתים לחשוב רחוקאנחנו בעיקר מתוכנתים להשיג סיפוקים מיידיים, פתרונות כאן ועכשיו, עם "אפס מאמץ".
אבל כשמדובר בעסק שלכם, אתם רוצים לחשוב עסקית ולבנות את הדרך שתאפשר לכם לשווק ביעילות, למכור בקלות ולבנות עליונות תחרותית.
החלטות קלות וקצרות טווח לא יביאו אתכם לשם.
אז ספרו לי – איזה החלטה משמעותית לקחתם שהייתה עם מחשבה לטווח ארוך ויצרה לכם תוצאה משמעותית?(אפשר לא רק בעסק…)עופר,מאמן בכיר למצוינות עסקית