התחרות שלך? זה לא המתחרים שלךכתבת פוסט.
אפילו פוסט איכותי, עם תוכן בעל ערך ללקוחות שלך וקהל היעד שלך.
השקעת בפוסט הזה לא מעט.
בכלל, הפוסטים שלך בכל המדיות 'עולים' לך בהרבה שעות בשבוע מול המסך.
הרבה מאמץ, הרבה מחשבה – והכל עבור הקהל שלך.
ברור לך שהנושאים שבחרת הם הנושאים שהוא זקוק לו.
הם הכאבים שהוא חווה ומחפש עזרה.
אבל אנשים פשוט מדפדפים הלאה.
.
.
ביננו? זו תחושה ממש מבאסת.
לפעמים אפילו מביכה.
אחרי כל ההשקעה.
ומילא ההשקעה – הציפיה! ציפית לתגובות, לשיתופים, להתייחסות.
שלא נדבר על פניות.
אבל כלום.
גורנישט.
כמה לייקים של חברים ושיתוף של הדודה.
עכשיו רוב בעלי העסקים יגידו "תחרות".
השוק רווי, יש מלא מתחרים וכולם משווקים וכותבים תכנים, בכל המדיות.
האמת? הם צודקים.
השוק באמת רווי.
וכולם כותבים, כולם משווקים, כולם נלחמים על הקהל בפייסבוק.
ובאמת זה גם משפיע על היכולת של כל אחד ואחת להתבלט.
אבל האמת היא שזו לא התחרות המהותית ביותר.
למעשה, הסיבה שאנשים מדפדפים את התכנים שלכם מבלי להגיב, היא לא המתחרים שלכם ולא התכנים שלהם.
יש סיכוי שגם אותם מדפדפים בדיוק באותה צורה.
התחרות האמיתית שלכם היא מה שמושך את רוב האנשים מלכתחילה לבלות בפייסבוק – הסקרנות והמציצנות – הרצון לראות אנשים אחרים ואיך הם חיים ומי הם באמת.
ולכן הפוסט שלך "הפסיד" בתחרות לסרטון ויראלי מצחיק שרץ בפייבסוק, לתמונה מהחתונה של הקולגה מהעבודה, לתמונה של החבר עם בקבוק בירה בים, לתמונה של החברה מבית הספר עם הילדים שלה.
זו התחרות האמיתית שלך.
וזה לא קשור לתחום העסק שלך או למתחרים שלך.
זה קשור לדבר אחד ואחד בלבד – הרגש שהתכנים שלך מייצרים!כדי לגבור על התחרות הזה, התוכן והשיווק שלך חייבים לעשות משהו אחר לחלוטין.
כדי למשוך תשומת לב של הקהל שהאצבע שלו על ההדק, התוכן שלך חייב להיות שונה באופן כזה שהוא ימשוך תשומת לב ויגבר על כל ההסחות שיש בפייסבוק.
אבל מה זה המרכיב הזה שמושך תשומת לב? מה זה התוכן הזה שגורם לאנשים להתעכב דווקא על התכנים שלך?שני מרכיבים עיקריים שגורמים לאנשים הנכונים לקרוא את התוכן שלך.
המרכיב הראשון נקרא – אותנטיות – כתיבה אישית שמביאה אותנו לפרונט.
ואני לא מדבר עלינו כבעלי עסקים.
אלא עלינו כאנשים.
הלקוחות שלך רוצים להכיר אותך.
רוצים לראות את האדם שמעבר למילים, את האישיות מעבר לשירותים.
בין אם זו מציצנות או סקרנות.
מה זה משנה?המרכיב השני זה – לדבר ישירות אל הקהל – להראות לו שאנחנו מכירים אותו לעומק – את הבעיות שהוא מתמודד איתן, את הכאבים שהוא רוצה כל כך לפתור, שאנחנו רואים אותו, לא רק כלקוחות, אלא כאנשים שיש להם אתגרים וחלומות.
ברגע שהתוכן שלך ידבר אל האנשים, יגע בהם במקומות הכי עמוקים ונכונים, ובאופן עקבי – הוא יקבל הרבה יותר יחס ויהפוך יותר ויותר ויראלי.