מתי לגייס עובדים חדשים?נושא גיוס אנשים לעסק מעסיק בעלי עסקים רבים.
יש שיקולים רבים אם לגייס עזרה ולאיזה משימות או תפקיד.
אבל רגע לפני שמדברים על מתי מגייסים, אני רוצה לדבר על מתי לא מגייסים.
והסיבה שאני מתחיל עם הסיבות הלא נכונות לגייס היא שבאופן בלתי מודע, בעלי עסקים רבים רואים בגיוס אנשים את הדרך לברוח מתחומים אסטרטגיים בעסק שכך או אחרת מאתגרים אותם, והדרך הזו לא נכונה ואפילו מסוכנת לעסק.
אז הנה 3 סיבות לא נכונות לגיוס עובדים או ספקים:חוסר הצלחה – לדוגמה, אם אתם לא מצליחים למכור, זו לא סיבה להביא איש מכירותקושי – לדוגמה, אם קשה לכם לשווק ואתם לא בטוחים מה לעשות או איפה לייצר תוכן, זו לא סיבה לגייס איש שיווק.
ואתם בטח שואלים – למה? למה לא לגייס איש מכירות או איש שיווק שיעשו את מה שאני גרוע בו? אז תזכרו את חוק הברזל – לנצח איש השיווק והמכירות הכי טוב של העסק זה בעל העסק.
גם אם הוא "לא משהו" במכירות או ממש קשה לו עם שיווק, עדיין, הוא בעל העסק.
ולכן זו התשוקה שלו, הוא מכיר הכי טוב את הלקוחות ואת השירותים וזה תפקידו להיות המוכר הטוב ביותר בעסק ולדבר הכי טוב את העסק.
תהליך שיפור המכירות והשיווק הוא קריטי כדי לבנות ולדייק את העסק.
ורק כאשר העסק מצליח לשווק ולמכור, אז אפשר לשקול להעסיק אנשי מקצוע.
פחד – לדוגמה, אם אתם חוששים מטכנולוגיה או לא מסתדרים איתה, זו לא סיבה להעסיק מישהו.
עבור כל 3 הסיבות האלו, הדרך הנכונה היא להשיג הכשרה – קורס שיווק, קורס מכירות, ייעוץ עסקי, קורס על טכנולוגיה.
כי העסק שלכם זקוק שתהיו מנהיגים ולא תברחו מהאחריות שלכם כבעלים שלו.
אז אחרי הסיבות הלא נכונות לגיוס, בואו נדבר מתי זה כן נכון לגייס אנשים לעסק.
מודל עסקי.
המודל העסקי קובע את כמות המכירות לכל שירות שהעסק מציע וכן את מספר תהליכי המכירה הדרושים כדי להגיע ליעדים העסקיים.
אם לדוגמה, המודל העסקי של העסק שלכם מצריך הרבה מאד לידים כל חודש, נניח 100 לידים, אתם תהיו חייבים להעסיק איש מכירות.
כי אין סיכוי שבעל העסק יטפל ב-100 תהליכי מכירה בחודש באופן יעיל ומקצועי וגם ינהל באופן מושחז את שאר תחומי העסק.
גם קשורה למודל העסקי.
אם מודל השירות אינו מאפשר לבעל העסק לשרת את מספר הלקוחות, יש צורך לגייס עוד נותני שירות.
לדוגמה, קוסמטיקאית שהיעד העסקי שלה הוא 20 לקוחות ביום.
ברור שהיא לא יכולה לשרת את כל 20 הלקוחות, ולכן היא צריכה להביא אשת מקצוע תחתיה שתתחלק בלקוחות.
כלומר המודל העסקי מגדיר לנו איך נראה העסק כשהוא מגיע ליעדים שלו, ובהתאם לכך גם את העזרה שבעל העסק צריך לגייס.
חשוב לומר, אם לאותה קוסמטיקאית יש כרגע רק 20 לקוחות בחודש, זה עוד לא הזמן לגייס אשת מקצוע תחתיה.
הזמן לגייס את אשת המקצוע הוא כאשר העסק מגיע ל-70% מהקיבולת שלו.
למה 70% ולא 100%? כי גיוס עובד, הכשרה וניהול שלו דורשים זמן ואנרגיה.
אם העסק כבר נמצא על 100% קיבולת עבודה, תהליך הגיוס וההכשרה יהיו בהכרח על רמת השירות.
לכן, אתם רוצים להבין מהו ה-100% של העסק שלכם כדי שתוכלו עוד קודם להתכונן עם גיוס והכשרה.
ואם אין לכם מודל עסקי או לא בטוחים במודל שלכם, תוכלו ללמוד על כך כאןעלות שעת עבודה של בעל העסק.
אם עלות שעת העבודה של בעל עסק גבוהה מעלות איש מקצוע שיעשה את אותה הפעולה, זה הזמן לשקול להביא עזרה ולפנות את הזמן של בעל העסק כדי לעסוק בפעולות אסטרטגיות יותר שאי אפשר להאציל לאדם אחר.
זה הזמן להאציל את השיווק, את ניהול הקהילה, את שירות הלקוחות, את ניהול המשרד או העובדים.
חוסר זמן.
אם נגמר לכם הזמן ואתם מגיעים לסוף היום עם הלשון בחוץ, יתכן ואתם זקוקים לעזרה בעסק שתוריד מהעומס ותאפשר להגיע לכל הפעולות החשובות.
עכשיו, למה זו סיבה טריקית? כי ברוב המקרים הזמן נגמר לכם לא בגלל שאתם עמוסים, אלא בגלל ניהול לא נכון של המשימות.
אז רגע לפני שאתם שופכים כסף מיותר ומגייסים אנשים לעסק, אני מציע לכם לבחון את הפעילות שלכם במשך שבועיים ולבדוק על מה אתם מוציאים את הזמן שלכם.
בלי לשנות כלום.
רק לבדוק.
סביר מאד שתגלו שאפשר לשפר משמעותית את ניהול הזמן, לחסוך כסף ולנהל את העסק מושחז הרבה יותר, עוד לפני שמגייסים.
לחצו כאן ללמוד על מועדון 5 הדקות.
יש כמה תחומים שאני ממליץ לא לעשות בעצמכם וכבר מהצעד הראשון להיעזר באנשי מקצוע.
לדוגמה:בניית אתר או עמוד נחיתה – גם אם אתם טובים בבנייה של מצגות, לבנות אתר זה לא רק לזרוק תמונות וטקסט על פלטפורמה כמו וויקס או וורדפרס.
זו אמנות שעוסקת בלהעביר מסר.
ואם לא למדתם את זה באופן מסודר, זה לא התפקיד שלכם.
כמי שבנה כבר בקריירה בהייטק אינספור מצגות בנושאים שונים ומורכבים כמו סייבר, גם אני חשבתי בתחילת הדרך שלי כעצמאי ש-"חבל על הכסף, אני דיי טוב בזה…".
ולא.
אין מה להשוות בין האתר שבניתי בעצמי לבין האתר שלי היום שנבנה ע"י אנשי מקצוע.
מוזמנים להתרשם בעצמכםתחום נוסף שאני ממליץ להאציל לאנשי מקצוע כבר מהשלב הראשון – קמפיינים ממומנים.
גם כאן, זו מומחיות שמצריכה הכרה אינטימית עם הפלטפורמה עליה אתם רוצים לבצע קמפיינים ממומנים וזו ממש לא יכולת שאתם צריכים לשלוט בה.
תנו לאיש מקצוע לנהל לכם את הקמפיינים, אבל תזכרו – אתם המנהלים.
זה אומר שאתם צריכים להבין באופן מוחלט מה עושים ולכוון את הקמפיינר לתוצאות העסקיות שאתם רוצים.
מוזמנים לבחון באופן עצמאי מתי העסק מוכן לשיווק ממומן ממש כאןלסיכום – זה נראה מפתה להעסיק אנשים שיעשו עבורכם את העבודה אבל יש לכך מחיר.
לא רק כלכלי.
אל תוותרו לעצמכם ואל תברחו מהפעולות הקריטיות בעסק או מללמוד איך מנהלים את העסק שלכם ורק כאשר הסיבה היא עסקית – כלומר מינוף של העסק, רק אז חפשו את בעל המקצוע הכי מתאים לגיוס.