איך מזניקים את העסק אחרי החגים בשמונה צעדים

איך מזניקים את העסק אחרי החגים בשמונה צעדיםאז העסק יצא להפוגה.

יכול להיות בגלל חגים וקושי לנהל את העסק במעט ימי העבודה, אולי בלת"ם או משבר ואולי פשוט יצאתם לחופשה.

ועכשיו צריך להחזיר את העסק לעשייה פרודוקטיבית, לשווק ולהביא לקוחות.

את העקרונות והצעדים הבאים פיתחתי כבר בקריירת ההייטק.

במשך כמה שנים בהייטק, הייתי יוצא כל כמה חודשים למסע טרקים של כמה שבועות.

כמובן שאף אחד לא חיכה לי ולא משנה מה היה התפקיד שלי.

עסק (או במקרה הזה, חברת ההייטק) לא לוקח הפסקה.

לכן פיתחתי טכניקה שאפשרה לי לחזור למשרד כשאני בקו ישר עם כל מה שקורה ומוכן לכל דיון או החלטה שאני צריך לקחת.

פעולות שאתם רוצים לבצע כדי להחזיר את העסק חזרה למסלול המרוצים ולביא לקוחות:תפנו לכך לפחות שעה.

את הדקות הראשונות תנצלו כדי להירגע ולנשום.

לחץ לא עוזר אף פעם.

ואם העסק היה בהפוגה כמה שבועות או חודשים, עוד כמה דקות, לא ישנו הרבהסדרו את השולחן.

זה עוזר מאד לסדר את הראש וליצור תחושה של שליטה.

את שאר הפעולות אני מחלק לשתי קטגוריות – פעולות אסטרטגיות ופעולות טקטיות.

הפעולות הטקטיות, הן הפעולות שיצרו את התנועה וההכנסות הכי מהירות:

– טבלת סטטוס לקוחות פעילים – עברו על כל הלקוחות האקטיביים והלידים שהיו לכם עד ההפוגה וצרו טבלה עם הסטטוס האחרון ומה היה עם כל אחד.

לכל אחד, שלחו הודעה מתאימה ומלאה סקרנות והתעניינות אותנטיים כדי לברר את המצב שלו ומה הצורך המיידי שאפשר להציע לו ולמכור לו.

– סטטוס תשלומים.

האם יש תשלומים שלא עברו? לקוחות שחייבים לכם כסף? זה הזמן להעיר אותם ולדרוש את מה שמגיע לכם.

עכשיו בואו נדבר על כמה פעולות אסטרטגיות.

הפוגות בעסק יכולות ליצור ירידה בהכנסות, בריחה של לקוחות ואובדן פוקוס.

אבל זו גם הזדמנות.

הזדמנות לבחון את העסק ולעשות שינויים והתאמות.

– בחינת קהל היעד – האם עדיין נכון לכם לעבוד עם אותו הקהל? משברים רבים שבעלי עסקים עוברים קשורים לעבודה שוחקת עם קהל קשה או לא מתאים.

אם זה המצב, הנה הזדמנות לעשות שינוי משמעותי ולשפר את איכות החיים שלכם דרך בחירת קהל מדויק הרבה יותר.

תחשבו על הלקוחות האחרונים שלכם – האם היה לכם נעים לקום בבוקר ולדעת שאתם הולכים לפגוש אותם? האם הם משלמים לכם באהבה ומודים לכם על הדרך המשותפת? אם אתם לא בטוחים איך לבחור קהל יעד, הכנתי לכם סרטון קצר.

הלינק למטה.

– בחינת השירותים שהעסק מציע – גם אם נשארתם עם אותו קהל יעד ובטח אם בחרתם לשנות – אתם רוצים לוודא שהשירותים שלכם באמת מדויקים להם.

תחזרו ללקוחות האחרונים שלכם ותשאלו אותם – האם היו משנים משהו? מה היה חסר? איך הייתם יכולים להיות מועילים יותר עבורם? השיחה הזו יכולה לשדרג את השירותים שלכם.

חזרה מהפוגה היא זמן מעולה לבחון את גם שירותי הפרימיום שלכם – האם הם מייצרים לקהל שלכם את התוצאה לשמה הוא בא אליכם? זו הזדמנות לאוורר את השירותים שלכם וגם את התמחור.

אם אין לכם שירותי פרימיום, הנה הזדמנות ליצור כאלו.

הכנתי לכם סרטון.

הלינק למטה.

– בחינת היעדים העסקיים שלכם.

האם היעדים שלכם עדיין נכונים לכם? האם ההכנסה שאתם מכוונים אליה מדויקת לכם ולבית? בנוסף, אתם רוצים לוודא שאתם שולטים במספרים של העסק: כמה מכירות אתם צריכים לבצע בחודש? כמה לידים אתם צריכים בשביל זה? האם אתם מסוגלים לשרת את מספר הלקוחות הזה ועדיין לקיים חיים מלאים? זה למעשה המודל העסקי שלכם.

אם אתם לא בטוחים במודל העסקי שלכם או עדיין לא הכנתם, זו הזדמנות מעולה לשפר את ניהול העסק ואני ממליץ לצפות בסרטון שהכנתי לכם.

הלינק למטה.

– הבנה עמוקה של הסיבה להפוגה – למה נוצר המשבר? למה העסק לקח צעד אחורה? עסק שהוא מותג לא יכול להרשות לעצמו מקרים כאלו.

זה מסר גרוע ללקוחות שלכם ויוצר תחושה של חוסר רצינות.

אם הפסקתם לשווק בגלל חגים או כל סיבה אחרת – איך אתם מייצרים סיסטמה שיווקית שתמנע את ההפוגה הבאה? אם לא יכולתם לספק את השירות, את מי כדאי לגייס כדי לגבות את ההיעדרות שלכם? ואיזה סכום כסף צריך להיות נזיל כדי שתעברו את המשבר או ההפוגה הבאים ללא לחץ כלכלי?לסיכום – אנחנו לא חיים בריק.

אנחנו מושפעים מהעולם סביבנו ומה שקורה.

בין אם מגפה, מחלה, טיול ארוך או חגים – העסק שלנו זקוק לנו מוכנים לכל תרחיש כך שהעסק ימשיך לעבוד, לספק שירות מושחז, לשווק ולמכור.

בשביל זה פתחתם עסק לא?סרטונים נוספים שבעלי עסקים אהבו:איך בוחרים קהל יעד הכי מדויק לעסק? איך בונים מודל עסקי ולמה זה קריטי לעסק? איך פעולות מטורפות בנו לי את העסק? רוצים להזניק את העסק איתי? רוצים סביבה עסקית עם קבלות?תשלחו לי הודעה או תתקשרו – 0546811182.

אני אדאג שנשוחח ונבחן התאמה לאחד המסלולים העסקיים של סמוראי בעסקים.

עסק לא בונים לבד.

שלכם,עופר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

אשליית ההתפתחות האישית - 2 פעולות שבלעדיהן אין התפתחות, רק אשליות | השראה
3 צעדי חובה לשיפור השיווק - איך הופכים שיווק מעיק ליעיל
הפכתי פרזיט וזה הגדיל לי את ההכנסות ואת הזמן הפנוי
מה החופשה שלכם אומרת על העסק והחיים שלכם? מה אפשר ללמוד מהשינויים שאתם עושים כשאתם יוצאים לחופשה? לייב עוצמתי בקהילת הסמוראים
הבדל קריטי בין אנשים שעושים כסף לבין אנשים שעושים הרבה מאד כסף - להבין ולהטמיע מהרגע הראשון
משפט שאנשי מכירות לא אומרים ומפספסים עסקאות ו-6 עקרונות זהב למכירות