"אתה רוצה לקנות את הספר שלי?" "אתה רוצה לקנות את הספר שלי?"
ככה היא פתחה את שיחת הטלפון.
בלי שלום או נעים מאד.
.
.
הסקרנות שלי התעוררה – "על מה הספר?", שאלתי.
"זה ספר בישול" היא ענתה.
"תודה, אבל אני לא מבשל.
.
.
" עניתי.
"אז אתה לא יכול לעזור לי!" היא התריסה והיה לי ברור שהיא מנתקת.
היא נשמעה לי לחוצה.
הקול שלה אמר לי שכבר ראתה ימים לא פשוטים בחייה.
משהו בי רצה להמשיך את השיחה, להבין יותר.
אז יריתי את השאלה הראשונה שעלתה לי: "איך השגת את הטלפון שלי?"
"מהעמוד העסקי שלך".
אוקי, זה כבר התחיל להיות מסקרן.
"וראית מה אני עושה?"
"כן, אתה יועץ עסקי"ניצוץ של תקווה התעורר בי – אולי אני יכול לעזור לה.
ברור לי שהיא לא לקוח פוטנציאלי – כלומר היא לא מסוג האנשים שמבינים שהשקעה בעסק זה must אם רוצים שהעסק יצליח.
אבל אולי אוכל לתת לה איזה טיפ ולחסוך לה אינסוף שיחות מאכזבות עם אנשים שלא מכירים אותה, רובם לא מתעניינים בספרי בישול וכנראה בחיים לא יקנו ממנה.
"תגידי, כמה שיחות כאלו עשית?" שאלתי.
"לא יודעת.
.
.
אולי 15".
"וכמה ספרים מכרת?" שאלתי, מתוך תקווה לעורר בה סימני שאלה על הדרך שלה.
השתרר שקט מוחלט.
.
.
.
"אז אתה רוצה לקנות את הספר?" היא שלפה בחוסר סבלנות ברור.
"אני לא מבש.
.
.
" התחלתי לומר, אך היא קטעה אותי – "אז אתה לא יכול לעזור לי!" וניתקה.
בעלי עסקים שיורים לכל הכיוונים ומתחננים לקונים – אני לא יכול לעזור לכם.
כמו שמי שמתאמן למרתון, מתאמן על ריצה לפי תוכנית ברורה, ולא קופץ בין סוגים שונים של אימונים.
כך גם בעסק – בלי מאמץ ממוקד קהל ספציפי, מסרים ברורים, מקצועיות ללא פשרות, הבנת לקוח עמוקה – אי אפשר לבנות עסק.
וכן זה מצריך השקעה! זה מצריך ניתוח פעולות, שיפור אפיקי שיווק ודיוק מתמיד של המאמץ.
אבל יודעים מה? זה משתלם! כי ככה העסק גדל.
ככה רואים יותר לקוחות ועובדים פחות קשה כדי למכור את השירותים או המוצרים שלנו.
לצערי, רוב בעלי העסקים לא יעשו הרבה עם ההבנה שצריך להשקיע.
הם ישכנעו את עצמם שהם משקיעים כבר הרבה זמן ואנרגיה.
העובדה שהעסק שלהם לא גדל אם כן, אז בקצב מאד איטי – זה לא ישנה להם.
וחבל.
.
.
אני פונה אל בעלי עסקים שרוצים להכפיל את ההכנסות פי 2 לפחות, ובהתחייבות (!), ומבינים שנדרשת השקעה ומוכנים להקשיע למען עסק צומח – להם אני אומר – אתם במקום הנכון!בעלי עסקים שאבחר להכניס לליווי יקבלו התחייבות – לפחות פי 2 הכנסות, תוך 6 חודשים!איך מתחילים? פשוט מאד!רואים את המקום להשארת פרטים בצד?תשאירו פרטים והעסק שלכם יודה לכם!