השנה הראשונה בעסק – 12 הדברים שלא אמרו לכם

השנה הראשונה בעסק – 12 הדברים שלא אמרו לכםחולמים על עסק? לא יודעים מה מצפה לכם? יושבים עכשיו במשרד או בבית? עובדים בעבודה שאתם לא אוהבים וחולמים על הרגע שתהפכו להיות עצמאיים? הנה מה שמחכה לכם בשנה הראשונה:ההכנסות שלכם הולכות לרדת.

אלא אם אתם ממשיכים לתת את אותו שירות ולאותם לקוחות, רק הפעם כפרילנסרים, סביר מאד להניח שההכנסה שלכם תרד.

כמה תרד? אולי אפילו ב-100%.

כלומר – כלום הכנסה.

כדאי שתהיו מוכנים לזה.

ייקח זמן עד שהעסק שלכם יצבור שם ולקוחות משלמים.

כמה זמן זה לוקח עד שהעסק הופך ריווחי? הכנתי לכם סרטון בנושא תגידו ביי ביי לרכב ליסינגכן כן, תצטרכו לרכוש לעצמכם רכב, לשלם ביטוח, ללכת למוסך, להתבאס מכל שריטה, לספוג את ירידת הערך.

רחמנא ליצלין אולי גם לא תנהגו ברכב חדש.

תגידו ביי ביי לטייטל מעכשיו אתם כבר לא VP marketing או product manager, או fullstack developer או מנהלת גיוס או כל טייטל אחר שרכשתם לאורך הדרך בעבודה קשה.

עכשיו אתם בעלי עסק.

אולי מאמנים, אולי מטפלים, אולי בתחום הקוסמטיקה, לייף סטייל, מדיה דיגיטלית, whatever.

מה שחשוב הוא שעכשיו אתם בעלי עסק.

מעכשיו זה הטייטל.

השתגעת?! לוותר על 24 טעמי גלידה ו-happy hour?הסביבה שלכם לא תפרגן.

היא תנסה להכניס בכם את הפחדים שיש בהם ואולי כבר מתחילים לקנן בכם – איזו שטות זה להיות עצמאי.

אל תתנו להם להוריד אתכם.

הם מקנאים.

סביר שהם נכשלו בעסק שלהם או מעולם לא העזו לממש את החלום.

אתם תקבלו שוב ושוב ושוב 'לא'ככה זה בעסקים.

לא כולם באים.

בהתחלה? רובם לא באים.

אתם תנסו למכור וכל פעם זה ייראה לכם שהנה מגיעה מכירה אבל לא, הלקוח בסוף לא מוציא את כרטיס האשראי ואתם אפילו לא מבינים למה.

זה חלק מהדרך.

קשה להגיע ל-'כן' בלי לעבור דרך ה-'לא'.

כל 'לא' כזה מקרב אתכם להצלחה.

אתם תצטרכו ללמוד למכור.

גם אם הייתם VP מכירות או אנשי שיווק וניהלתם תקציבים של מיליונים בעבודה שלכם כשכירים.

למכור שירות שלכם שמזוהה באופן מוחלט אתכם זה עולם אחר לגמרי עם אתגרים עסקיים ומנטליים שונים לחלוטין.

אתם רוצים למצוא את ההכשרה שתאפשר לכם להתמודד עם האתגרים.

הכנתי לכם סרטון על איך להתכונן לשיחת מכירה.

הנה כל "המומחים" צציםפתאום כולם מסביבכם הופכים "למומחים לעסקים" ויש להם תמיד מיליון טיפים – לבנות אתר, להכין לוגו, לעשות ממומן, כן פייסבוק, לא פייסבוק, כן טיקטוק, לא טיקטוק.

.

.

כווווולם מומחים.

הם לא מומחים.

אל תקשיבו להם.

הכנתי לכם סרטון עם 9 טיפים שלא אומרים לבעלי עסקים.

אינסוף סימני שאלהבנייה של עסק מעלה מיליון שאלות בלי תשובות.

האם השיווק שלכם נכון? האם השירות שאתם מציעים מדויק? באיזה מחיר למכור? מה לעשות עכשיו? מה לעשות קודם? למה לא רכשו את השירות שלכם? לבנות לוגו ומתי? כן קמפיין ממומן? לא קמפיין ממומן?ואתם תעמדו מול השאלות האלו חסרי אונים, כי אין תשובת בית ספר אחת.

אתם רוצים לעבוד עם אנשים שיודעים להנחות אתכם איך למצוא את התשובות הכי מדויקות עבורכם ועבור העסק שלכם, כדי לחסוך לכם הרבה זמן, כסף, אנרגיה ובעיקר תסכול.

ודרך אגב, אל תעשו קמפיין ממומן בשנה הראשונה.

נדירים העסקים שמוכנים לכך כל כך מהר.

הכנתי לכם סרטון על תו התקן הסמוראי לשיווק ממומן.

בדידות מסביב לשעוןבפסגה תמיד לבד.

וכשאתם בעלי עסקים – אתם הבעלים ולכן אתם לבד בפסגה.

האחריות המלאה היא עליכם.

אתם והעסק שלכם נמדדים ביכולת להביא לקוחות, הכנסות ולייצר רווחים.

כל החלטה שתקחו יכולה להיות משמעותית ולהטות את הכף, לכאן או לכאן.

את ההחלטות האלו רק אתם תוכלו לקחת.

הצלחה בעסקים, ובכלל הצלחה, מחייבת קבלת החלטות מהירה.

ולא, זה לא אומר לשלוף.

זה אומר לחזק את השריר הזה של קבלת החלטות, לעיתים בתנאים של חוסר מידע או וודאות.

כי ככה זה בעסקים.

אני ממליץ לכם לחפש סביבה עסקית מושחזת שתאפשר לכם לקבל תשובות מקצועיות ולהפיג את תחושת הבדידותוואי וואי כמה תחרותפתאום תראו כמה מתחרים יש לכם.

פתאום תהיו מודעים לכמות נותני השירותים שדומים לכם.

המילה 'תחרות' כבר לא תהיה משהו שקשור לאירועי ספורט בטלוויזיה, אלא ליום יום שלכם.

הפיד שלכם יתמלא באנשים שנותנים שירות דומה והעולם ייראה לכם כאילו כווווולם הפכו להיות יזמים בתחום שלכם.

החדשות הטובות? זה רק נראה ככה.

כמו שאשה בהריון מיד רואה את כל הנשים בהריון סביבה או אם רכשתם רכב אז פתאום נראה כאילו כולם רכשו את הרכב הזה? אז ככה.

החדשות הרעות? יש לכם תחרות אמיתית.

ויש שם יזמים בתחום שלכם שהם רעבים לכסף וללקוחות.

והם עובדים חזק מאד כדי להשיג אותם.

על חשבונכם.

תתעלמו מהתחרות? היא תבלע אתכם.

תתנו לה לנהל אתכם? אין לכם סיכוי לאורך זמן.

למה לעזאזל עשיתי את זה?אתם תשאלו את עצמכם 10 פעמים ביום למה יצאתם לעצמאות!? ולא תמיד תהיה לכם תשובה בשלוף.

בטח לא בחשבון הבנק.

היום יום הסיזיפי, התוצאות הדלות, התגובות הסקפטיות של לקוחות ואנשים קרובים, חוסר הוודאות… כל אלו יגרמו לכם לשאול את עצמכם "בשביל מה לעזאזל פתחתי עסק?!"וכדאי מאד שתהיה לכם תשובה עוצמתית בשלוף.

משפט שאתם יודעים להגיד מהבטן, בעיניים עצומות, אחרי יום קשוח בעסק.

אחרת אתם חיים במלחמה יומיומית לקום ולהמשיך לעשות את מה שצריך.

אתם תשקלו לחזור להיות שכיריםדווקא עכשיו, כשאתם כבר לא בתחום הקודם שלכם, יציפו אתכם בהצעות למשרות מפתות עם משכורות שמנות והטבות מעולות.

ואתם תשאלו את עצמכם – "איפה הייתם לפני חצי שנה?? כששקלתי את צעדיי???".

ההצעות האלו באות לבחון את החוסן המנטלי שלכם ולבדוק אם קורצתם מהחומר הדרוש כדי להתמיד במרתון של בניית עסק עצמאי משגשג.

היצמדות להחלטה, עקביות ונחישות – רק עם התכונות האלו אפשר לבנות עסק מצליח וגדל לאורך זמן.

כל זגזוג משמעותו סימן שאלה על קיום העסק.

אתם תבינו שאתם לא מביניםההבנה תחלחל.

לאט לאט תכנס לכם ההכרה שהעובדה שאתם טובים, או סיימתם איזה קורס מקצועי, לא באמת עוזרת לכם להביא לקוחות.

והביטחון העצמי שלכם יצנח.

איך יכול להיות שאתם כל כך טובים ולא רואים לקוחות? אבל זו האמת וזה המצב בעסקים.

אתם תבלו את השנה הראשונה (ואולי יותר מזה) בלהפוך לבעלי עסקים.

זה מקצוע אחר.

אתם צריכים ללמוד אותו.

ועדיף ללמוד אותו ממי שכבר הוביל להצלחה עסקים דומים לשלכם.

אז נשמע קשוח? אולי.

אבל זו האמת.

השנה הראשונה בעסק היא רצף של אתגרים וסטירות לחי.

אם צלחתם את המאמר הזה ועדיין חולמים על עסק, יש לכם סיכוי טוב.

אבל אל תוותרו על הכוונה מקצועית שתאפשר לכם לקצר את תהליך הלימוד ולייצר תוצאות כמה שיותר מהר.

סרטונים שבעלי עסקים אהבו:כמה זמן לוקח לעסק להפוך ריווחי?תו התקן הסמוראי לשיווק ממומןרוצים להקפיץ את העסק איתי?רוצים לצלוח את השנה הראשונה בעסק?מוזמנים ליצור איתי קשר

מאמרים שיכולים לעניין אותך

אשליית ההתפתחות האישית - 2 פעולות שבלעדיהן אין התפתחות, רק אשליות | השראה
3 צעדי חובה לשיפור השיווק - איך הופכים שיווק מעיק ליעיל
הפכתי פרזיט וזה הגדיל לי את ההכנסות ואת הזמן הפנוי
מה החופשה שלכם אומרת על העסק והחיים שלכם? מה אפשר ללמוד מהשינויים שאתם עושים כשאתם יוצאים לחופשה? לייב עוצמתי בקהילת הסמוראים
הבדל קריטי בין אנשים שעושים כסף לבין אנשים שעושים הרבה מאד כסף - להבין ולהטמיע מהרגע הראשון
משפט שאנשי מכירות לא אומרים ומפספסים עסקאות ו-6 עקרונות זהב למכירות