מה ווטסאפ אומר לי על המותג שלך?הסטטיסטיקה מראה ש-50% מבעלי העסקים מעדיפים להסתיר אם הם קראו הודעה או אם הם זמינים.
מה השיקולים להסתיר או לחשוף את הנוכחות שלכם? על פי סקר בין בעלי עסקים גיליתי את השיקולים הבאים:בעלי עסקים מסתירים את הזמינות שלהם כדי שלקוחות או בני הזוג, לא יראו אם הם זמינים כרגע להתכתב.
בעלי עסקים מסתירים את העובדה שהם קראו או לא קראו הודעה כדי שלא ילחצו עליהם לענות או ישלחו להם הודעה עם סימן שאלה.
מכירים את ההודעה הזו? "נו, מה קורה? למה לא עונים לי?"האמת שאני מבין.
אתם רוצים לשלוט בזמן שלכם, להיות זמינים כשנוח לכם ושלא ילחצו עליכם לענות כשאתם עסוקים בדברים אחרים.
הרי יש לכם עסק וחיים לנהל.
אבל מה לגבי תפיסת המותג שלכם? מה עם השיקול הזה?האם מותג מנוהל ע"י אנשים אחרים, כולל לקוחות? האם מותג משנה תוכניות כי שלחו לו וואטסאפ?העניין האמיתי כאן הוא גבולות.
כלומר, היכולת של בעל העסק להעביר גבול ולהגדיר מתי הוא פנוי ומתי לא.
ובמקום לשפר את היכולת להציב גבולות, בעלי עסקים "מתחבאים" מאחורי ה-V הכחול.
אז הנה כמה הצעות שלי כדי להפסיק להתחבא ולהציב גבולות ברורים:נהלים ברורים בעסק.
תגדירו את זמני המענה ותהיו ברורים עם הלקוחות שלכם לגבי הזמינות שלכם עבורם – ימים ושעות.
הזמינות הזו צריכה לשקף את מידת הצורך של הלקוחות לדבר ולהתכתב אתכם מצד אחד, אבל גם צריכה לשקף את המודל העסקי שלכם.
כלומר, האם אתם יכולים לתת שירות למספר הלקוחות שאתם רוצים לקבל ביחד עם הזמינות שאתם רוצים להציע? האם זה טכנית אפשרי? הכנתי לכם סרטון מעולה בנושא מודל עסקי איך בונים מודל עסקי ולמה זה קריטי לעסקתנו טווח זמן סביר למענה.
אני מניח שרובכם לא עובדים בטיפול נמרץ.
כלומר אין סיבה לענות מיד איך שהלקוחות פונים ואנשים גם לא מצפים לזה, אלא אם תרגילו אותם לכך.
דאגו לתוכנית עבודה יומית.
מה המשימות שהכי חשוב לכם להספיק וודאו שאתם מגיעים למשימות האלו.
אם ניהול העסק שלכם והפעולות האסטרטגיות לא נמצאות במקום הכי גבוה בעסק, לא יהיה לכם עסק.
ולא יהיו לכם לקוחות שישלחו לכם הודעותהכי חשוב – לנשום.
הצורך להגיב באופן מיידי נובע מהקושי להציב גבול ויתכן גם שיש כאן חשש מביקורת, מה שיוצר אפקט של ריצוי.
כל עוד אתם בעסקים, תמיד תהיה ביקורת ורוב הסיכויים שלא תצליחו לספק את כולם.
ניהול נכון של המשימות וגם של הזמן שלכם בעסק הוא קריטי כדי להביא את העסק ליעדים, לעמוד במשימות החשובות לכם ולסיים את היום בתחושה של הצלחה וסיפוק.
תזכרו ששירות לקוחות נראה הכי טוב כאשר בעל העסק יודע שהכל מתנהל נכון בעסק, כולל שיווק ומכירות והוא בדרך ליעדים.
אז מה המדיניות שלכם? האם יש לכם נהלים ברורים בעסק? האם אתם מותג, קודם כל בעיני עצמכם? מותג שמנהל את העסק באופן מקצועי על שיקולים עסקיים? זו הדרך היחידה להפוך למותג בעיני הלקוחות שלכם.