6 דפוסים של לקוחות רעיםנכון שיש לכם כמה לקוחות שאתם ממש מצטערים שהתחלתם לעבוד איתם? איך מזהים אותם כבר מההתחלה ונמנעים מכאב הראש?ריכזתי לכם 6 דפוסים של לקוחות שבסבירות גבוהה מאד הולכים להיות לקוחות ממש גרועים וחשוב שתדעו לזהות אותם כמה שיותר מהר.
בואו נעבור על הדפוסים:הדפוס הראשון – לקוח שמזלזל בהסכמים – לקוח שלא מסכים לחתום על החוזה, או מבקש מכם שתתחילו מבלי שחתמתם, זה לקוח שלא רואה בעבודה אתכם מערכת יחסים רצינית.
לקוח כזה סביר שיזלזל בחלק שלו בתהליך ולא יבצע אותו באופן מלא, מה שאומר שיהיה קשה להגיע איתו לתוצאות מוצלחות.
זה פתח לחוסר שביעות רצון של הלקוח ותסכול שלכם.
כמובן שלקוח שמזלזל בהסכמים, זה גם לקוח שיזלזל בתשלום שהוא צריך לשלם לכם.
לכן, לקוח שלא רוצה לחתום או דוחק בכם להתחיל את העבודה ואומר לכם "כן כן אני שולח את החוזה" – אל תתחילו לעבוד לפני שקיבלתם חוזה חתום.
דרך נוספת לזהות את הדפוס הזה הוא כשהם אומרים "יהיה בסדר" או שהם מבטיחים ש-"נסתדר בהמשך", או שהם מבקשים שוטף + "נראה כבר".
עם לקוחות כאלו הדבר היותר סביר זה שתצטרכו לרדוף אחריהם וזו חוויה לא נעימה.
הדפוס השני – לקוח שלא שואל כלום – לקוח שלא שואל שאלות ורוצה לקפוץ לתהליך אתכם זה לקוח שבתוך התהליך סביר שיהיו הרבה קשיים ומחלוקות על השירות שלכם.
זה הלקוח שיבוא ויגיד שזה לא מה שהוא ציפה ושהוא חשב שזה אחרת.
הרבה בעלי העסקים מרגישים שלקוחות ששואלים הרבה שאלות הם לקוחות מייגעים.
הפוך.
לקוח ששואל הרבה שאלות לפני הרכישה, זה לקוח רציני שרוצה לוודא למה הוא נכנס.
תאום הציפיות איתו הרבה יותר רציני ולכן יש פחות הפתעות בדרך.
אם אתם אוהבים לקוחות כאלו שלא שואלים שאלות, אז חשוב שתבינו שאתם עלולים לשים לעצמכם מקלות בגלגלים.
כי לקוח שלא מבין למה הוא נכנס זה פוטנציאל ללקוח לא מרוצה.
וזה פוגע במותג שלכם.
הדרך היא קודם כל לוודא שאתם מספרים על השירות שלכם ואיך הוא מתבצע, מה החלק של הלקוח בתהליך, מה נקודות ההשקה וכמובן תנאי התשלום.
אחת הסיבות לכך שקשה לבעלי עסקים עם שאלות היא קושי במכירות וניהול התלבטויות.
הדרך לפתור זאת היא להשתפר ביכולות המכירה והובלת שיחת המכירה.
הדפוס השלישי – לקוח שמתחיל עם המחיר – לקוחות שישר מתחילים עם "כמה זה עולה לי?" בלי לבדוק על השירות, על התהליך, על החיבור אתכם – אלו לקוחות שמה שחשוב להם זה רק המחיר.
אם אתם מוכרים מוצר מוכר כמו מכשיר סלולרי, אז בסדר – זה אותו מכשיר והם מחפשים את הספק הזול ביותר.
אבל אם אתם מוכרים שירות שהוא תהליך ועבודה משותפת, חייבת להידלק לכם נורה אדומה.
כי הלקוח לא מחפש שירות איכותי והתאמה אליכם, אלא מה שיותר זול.
ומי שזה הכי חשוב לו, לאורך כל הדרך יתלונן על המחיר ותמיד תהיינה לו תלונות ודרישות מופרזות והוא גם יצפה לקבל אותן בחינם.
הדפוס הרביעי – לקוח שחושב שהוא מתנה לעולם – אלו לקוחות שחושבים שהם עושים לכם טובה בכך שהם מוכנים להיות לקוחות שלכם.
הם מספרים לכם כמה העסק, ההכנסות והשם שלכם הולכים לגדול ברגע שתעבדו איתם, וכמובן שהם מצפים להנחה משמעותית או אפילו שהשירות שלכם יהיה ללא עלות, רק בגלל שאחרי שהם יעבדו אתכם "יהיו לכם הרבה לקוחות".
אהה וכמובן שהם מכירים את כל העולם.
אלו לקוחות שמקוששים שירותים בחינם והם לא מעריכים את העבודה שלכם.
הדפוס החמישי – לקוח שעוד לא מצא את נותן השירות הנכון – לקוח שמספר לכם כמה הוא סבל מנותני שירות כמוכם בעבר – שילם להם הרבה ולא ראה תוצאות וכמה הם לא בסדר – זה לקוח שסביר שגם אתכם זו תהיה התוצאה.
אל תפלו לתסמונת סופרמן ואל תנסו להציל אותו.
אם אף אחד לא הצליח לעזור לו בעבר, סביר שגם אתם תתקלו באותן חומות.
אם אתם ממש מתעקשים, אז חשוב שתחקרו ביחד עם הלקוח מה לא עבד ומה יעבוד עבורו עכשיו, כדי לוודא שיש שם לקיחת אחריות והסקת מסקנות לקראת התהליך אתכם.
אתם לא רוצים להיות עוד אחד ברשימת נותני השירות שלא הצליחו איתו ושהוא מלכלך עליהם.
הדפוס השישי – לקוח שדורש התחייבות – אני בעד לדבר על תוצאה.
שירות טוב זה שירות שיוצר תוצאות רצויות ללקוחות.
אבל יש לקוחות שדורשים מכם התחייבות לתוצאות והסעיף הזה חשוב להם יותר מכל התהליך והחיבור אתכם.
הלקוחות האלו גורמים לכם להרגיש שמכינים את התביעה נגדכם נכון? עוד לפני שהתחלתם את התהליך.
אלו לקוחות שיעשו הכל כדי להוכיח שלא עמדתם במילה שלכם.
אם האינטואיציה שלכם אומרת לכם שיותר ממה שאתם עומדים מול לקוח שזקוק לשירות שלכם, אתם מול עורך דין שמכין את כתב התביעה – זה הזמן להקשיב לאינטואיציה.
לסיכום: מה שחשוב להבין זה שאתם במערכת יחסים עם הלקוחות שלכם.
ומערכת היחסים הזו צריכה להיות מאד נעימה לשני הצדדים, אחרת זה מתכון לכישלון, תסכול והרבה כאב ראש.
לשני הצדדים.
מה עושים כדי לסנן רעשים ולבחון את האינטואיציה? תשאלו את עצמכם: נניח שההכנסה שלכם גבוהה מאד והיומן מלא לקוחות ממש טובים – האם גם אז הייתם לוקחים את הלקוח החדש? למרות שהוא בדיוק אחד הדפוסים שמדליקים נורה אדומה? אם במקרה כזה התשובה היא לא, אז סביר שהאינטואיציה שלכם מוצדקת והלקוח הזה הולך לעשות לכם כאב ראש.
תזכרו – מי שלוקח חתול בשק, יגלה מהר מאד שהחתול הזה שורט וגם לא ממש משלם.
סרטונים מושחזים שכדאי לצפות:ניהול זמן – להיות אפקטיביים, להספיק יותר 9 טיפים על העסק שלא סיפרו לכם איך בוחרים קהל מושחז לעסק? איך מתכוננים לשיחת מכירה? רוצים לבנות את קהל היעד איתי?רוצים להכפיל את הכנסות העסק?תשאירו לי פרטים ואני אדאג שנדבר